Leaving Fiji

いまナンディ国際空港でバーガーキングを食べながらオークランド行きの飛行機を待っています。

昨日は実質最終日ということであまり遠出はせずいろんな人に会いました。

まず一人目はフィジーで経営が困難だったチョコレート工場の経営を引き継ぎ今なお在住しながら続けている方、ミツさんに会いに行きました。僕も将来フィジーで何かしらの事業をやりたいと考えていましたが漠然としていました。彼と会い4時間ほど話す時間があり刺激を受けました。旅には反対だと結構序盤に言われ、始まったばかりの僕からしたら、え?って感じでしたが理由ややり方の問題で、もちろん今の自分のままではあまり将来役に立たないと思わされました。なにより個人で事業を立ち上げる生い立ちなど貴重なお話が聞けて良かった。4時間もノンストップの会話ができ、ほんとうにありがたく思います。

 

二人目はアシー。フィジー留学で出会った一番初めの先生で一番厳しく、一番愛情にあふれた人。この人と初めに出会ってなかったら僕は英語に対するモチベーションが続いていなかった。リッキーと二人で授業についていけないときはわざわざストップさせてマンツーマンで教えてくれたり、恋愛話で盛り上がったり、一年以上前ですが鮮明に覚えています。今回あって太ったといわれましたがまあ筋肉ということにしとく。(笑)

 

三、四人目。ピンキーとイリー。ディナーへ行きました。ぺりぺりチキン食べた。これまた僕の後半の先生!ナイスなコンビ。アシーとは反対でゆるーく毎分爆笑している、この人たちといると幸せになれるし、毎回はぐするときは愛を感じる。そーいやほとんど授業せず人狼ゲームばっかしてたな。

今回も終始爆笑しながら、ほかの生徒のエピソードやオースでの話などもして盛り上がった!

 

この三人の先生に英語が伸びたといわれるだけで救われる感じと、まだまだなのも実感したし、これからも学んでいきます。

 

そして五、六人目。くるみとみなみ。この二人なくしてフィジー旅は成功しなかった。

僕のことを天然というがもっと天然な二人。笑っているが理解できない点もありましたがまあ、場の雰囲気で楽しいし何でもよかった(笑) 昨日は三人で思い出の地ゴルフクラブで飲みましたが奇跡が起きた。普段コップ一杯で顔真っ赤な僕が昨日は6杯は飲んだかな(笑) なんいせよ成長はうれしいもんですね。

ほんとうにありがとう!!!

 

ちなみに全て含めて6日間で330ドル使ったのと引き下ろしの際の手数料で30ドル、計360フィジー ドル使いました。 約2万円


では英語版書き上げてゲートに向かいます!

 

i am burger king at Nandi airport , waiting for flight to Auckland.

im gonna write about yesterday, i met a lot of people.

 

1, i met Mitu who helped management of chocolate factory few years ago and still keep running it. we talked for 4 hours with no stop lol honestly i am planning to move here and open some business so it was really good talk.

he acutually dislike people who travel a lot. when i hard that , i was like what!? but he explained why. and i understood . and now i am re-thinking why i am traveling and how i can make it better. at least i had chance to do it so i really appriciate what he said. ]thank you for 4 hours which is your important and precious time.

 

2, Asi. she was my first teacher in fiji. she was the most strict teacher i have ever met in my life lol but with heart. that's why i could improve english skills and never give up.

 

3,4.Pinky and Illy. they are the happiest person in fiji. that is obvious. always laugh and make fun oh each other. they make me happy too. we had dinner and talked about my australia life and what happened with students in their class. and it was fun coz i only remember that we always played game in the class lol

 

thoes three teachers said that my english is very good . thank you ,thanks to you and im gonna keep trying.

 

5,6. Kurumi and Minami. I could not have enjoyed if they had not been here, i really appriciate to kkeping company with me. we had drink at the golf club where all students went and had farewell party. we talk about nothing but it was fun. and i drank few cups of beer. i made it lol  thank you guys see u in japan or somewhere else.

 

i gotta go !!! see u fiji in few years!!!